logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro مشخص شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ اوپو يکي از اولين برندهايي است که نوآوري‌هايي را در صنعت گوشي‌هاي هوشمند انجام دهد. به طور مثال، اين کمپاني از اولين استفاده کنندگان لنز پريسکوپ تله فوتو بود. به هر حال، اين بار نوبت به انتشار امتياز DxO دوربين اصلي اوپو Find X3 Pro، پرچمدار اين شرکت رسيده است که در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

مدتي پيش، اوپو از سري Find X3 خود پرده برداشت. گل سر سبد اين سري نيز با نام اوپو Find X3 Pro روانه بازار شد. از مشخصات برجسته اين دستگاه پرچمدار، مي‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و فست شارژ ۶۵ واتي اشاره کرد.

دگزومارک، يکي از مراجع بزرگ تست بخش‌هاي مختلف گوشي‌ها، اين بار به سراغ گوشي OPPO Find X3 Pro رفته است. اين دستگاه، در بخش دوربين اصلي بررسي شده است. حال، نگاهي به برخي از مشخصات مرتبط Find X3 Pro داريم:

– سنسور اصلي ۵٠ مگاپيکسلي IMX766 ساخت سوني با اندازه ١/١.۵۶” اينچي / لرزشگير اپتيکال / ضريب گشودگي ديافراگم F/1.8
– سنسور ۵٠ مگاپيکسلي IMX766 ساخت سوني براي لنز فوق عريض / زاويه ديد ١١٠ درجه‌اي
– سنسور ١٣ مگاپيکسلي براي لنز تله فوتو
– سنسور ٣ مگاپيکسلي براي لنز ميکروسکوپ با قابليت بزرگ نمايي ۶۰ برابري
– حسگر تشخيص نور محيط
– فيلم برداري 4K با نرخ ۶٠ فريم بر ثانيه

مانند روال سابق، اين گوشي تحت شرايط DxOmark تست شده است. به طوري که حدود ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فيلم توسط دوربين اين گوشي ثبت شده است. اما اجازه دهيد به سراغ امتياز DxO دوربين اصلي اوپو Find X3 Pro برويم.

امتياز DxO دوربين اصلي اوپو Find X3 Pro

حيرت آور است؛ کسب نمره نهايي ١٣١! اين دستگاه، در بسياري از تست‌هاي عملي، ضعيف ظاهر شده بود. اما به نظر مي‌رسد که نظر DxOMARK، تا حدودي متفاوت است. البته ممکن است به روزرساني‌هايي براي بهينه شدن عملکرد دوربين اين گوشي عرضه شده باشند. امتيازهاي بخش فيلم برداري، عکاسي و زوم به ترتيب برابر است با ١١١، ١٣٩ و ٧١ که رضايت بخش هستند. با کسب چنين امتيازي، پرچمدار اوپو در بين رقباي خود و رتبه بندي کلي، فاتح رتبه ششم است.


با توجه به کسب چنين امتيازي، مجموع عملکرد اوپو مناسب بوده است. نمره نهايي ١٣٢، اين گوشي را بالاتر از اس ٢١ اولترا، آيفون ١٢ پرو مکس و ويوو ايکس ۶٠ پرو پلاس قرار مي‌دهد. اما همچنان عملکرد دوربين Find X3 Pro، ضعيف‌تر از مي ١٠ اولترا يا پي ۴٠ پرو است. در عکس زير، مقايسه‌اي از تصوير ثبت شده به وسيله دوربين اصلي اوپو Find X3 Pro، هواوي ميت ۴٠ پرو پلاس و وان پلاس ٩ پرو موجود است:

مقايسه تصوير ثبت شده به وسيله دوربين اصلي فايند ايکس ٣ پرو (بالا)، هواوي ميت ۴٠ پرو پلاس (وسط) و وان پلاس ٩ پرو (پايين)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربين اصلي فايند ايکس ٣ پرو
دوربين‌هاي اين گوشي هم هم بي نقص نيستند و اشکالاتي دارند. به گفته DxOMARK، نقاط قوت اين گوشي در بخش دوربين، از ثبت طيف گسترده رنگ‌ها، جزئيات مناسب، خوانايي و کنترل نويز توان مند در دوربين فوق عريض، افکت بوکه دقيق، دايناميک رنج بالا در عکس‌هاي شب و فوکوس خودکار با عملکرد خوب در فيلم برداري، تشکيل شده است. در مقابل، دوربين اصلي اين گوشي داراي نقاط ضعفي مانند عدم کنترل مناسب نوردهي در برخي مواقع، فوکوس خودکار کند در شرايط نوري نامناسب، وجود نويز زياد در تصاوير ثبت شده در محيط‌هاي کم نور و مواردي از اين قبيل مي‌باشد.

نظر شما در مورد دوربين اصلي Find X3 Pro چيست؟ کدام يک از قابليت‌هاي اين دستگاه را بيشتر مي‌پسنديد؟ به نظر شما، کسب چنين نمره‌اي توسط Find X3 Pro قابل قبول است؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره