logo

TCL همکار سامسونگ می‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
TCL همکار سامسونگ می‌شود

زوميت/ تابه‌حال نمايشگر OLED به‌کاررفته در گوشي‌هاي سامسونگ تماماً توسط خود اين شرکت توليد مي‌شد؛ اما از اين به بعد TCL هم براي کره‌اي‌ها پنل OLED توليد خواهد کرد.
   
سال گذشته سامسونگ خط توليد پنل‌ LCD خود در سوژوي چين را به TCL Technology فروخت؛ اما به نظر مي‌رسد ارتباط تجاري دو شرکت وارد مرحله جديدي شده است و بر اساس گزارش‌ها، شرکت چيني TCL از اين پس تأمين‌کننده پنل‌ OLED براي گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ خواهد بود. با توجه به اينکه سامسونگ تابه‌حال تمام پنل‌هاي مورد نياز خود را از طريق بخش‌هاي زيرمجموعه خود تأمين مي‌کرده، اين قرارداد جالب توجه است و مي‌تواند سود زيادي براي شرکت چيني به همراه داشته باشد.

خبر قرارداد سامسونگ و TCL براي تأمين پنل‌ OLED، براي اولين بار توسط DigiTimes مطرح شد و گزارشي از China Securities Journal اين مسئله را تأييد کرد.

اين نخستين باري نيست که TCL وظيفه تأمين محصول براي سامسونگ را به عهده گرفته است؛ اما اولين دفعه به شمار مي‌آيد که شرکت چيني براي گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ پنل OLED توليد مي‌کند. در حال حاضر TCL بيش از ۱۵ درصد نياز سامسونگ در بخش پنل‌ LCD براي تلويزيون‌ هوشمند را تأمين مي‌کند و شرکت کره‌اي دومين مشتري بزرگ آن به شمار مي‌آيد.

به نظر مي‌رسد سامسونگ بي‌گدار به آب نزده است و آمار و ارقام از رشد تجارت TCL خبر مي‌دهند. اين شرکت هفته گذشته گزارش مالي نيمه‌ي اول سال ۲۰۲۱ را منتشر و اعلام کرد که درآمد عملياتي آن‌ در اين مدت ۷۴٫۲۹ ميليارد يوآن بوده که نسبت به سال گذشته، افزايش ۱۵۳٫۲۹ درصدي داشته است. اين شرکت همچنين اعلام کرد که فروشش در بخش پنل‌ OLED در اين نيم‌سال از آمار فروش سال گذشته گذر کرده و سهم بازار آن‌ نيز افزايش داشته است تا بتواند در اين بخش، رتبه چهارم را در دنيا به دست بياورد.

شما فکر مي‌کنيد چرا سامسونگ تصميم گرفته است بخشي از توليد پنل‌ OLED  مورد نيازش را را به TCL بسپارد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره