logo

دستور افتتاح سفارتخانه کلمبیا در کرانه باختری

منبع
فارس
بروزرسانی
دستور افتتاح سفارتخانه کلمبیا در کرانه باختری

فارس/ وزارت خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور، دستور افتتاح یک سفارتخانه در شهر «رام‌الله» را صادر کرده است.

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا بعد از تهدید به قطع روابط با رژیم صهیونیستی، دستور افتتاح یک سفارتخانه در شهر «رام‌الله» واقع در کرانه باختری را صادر کرد.«لوئیز گیلبرتو موریلو» وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه با اعلام این خبر، گفت: «رئیس جمهور دستور داده است که سفارت کلمبیا در رام‌الله و نمایندگی دیپلماتیک کلمبیا در رام‌الله را افتتاح کنیم، این گام بعدی است که قرار است برداریم».پترو چند روز قبل از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته بود که برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بازداشت صادر کند.

وی در این‌باره گفت: «نتانیاهو نسل‌کشی (در غزه) را متوقف نخواهد کرد. این نیازمند صدور حکم بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی است».پیش از آن نیز رئیس جمهور کلمبیا تهدید کرده بود که روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه، قطع خواهد کرد.کلمبیا جزو کشورهایی است که درخواست کرده تا در کنار آفریقای جنوبی به این پرونده بپیوندد که در پی جنگ رژیم صهونیستی، آن را به دیوان دادگستری بین‌المللی برد.رئیس جمهور کلمبیا پیش از این نیز فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar