logo
  1. برگزیده
بین الملل

شولتس: بسته تحریم جدید روسیه بزودی اعمال می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شولتس: بسته تحریم جدید روسیه بزودی اعمال می‌شود

ایرنا/ صدر اعظم آلمان اتهام جلوگیری برلین از بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را تکذیب کرد و گفت این بسته به‌زودی اعمال خواهد شد.

 تارنمای پولیتیکو نوشت: اولاف شولتس این اتهام را که آلمان به «مجارستان جدید» تبدیل شده است، رد کرد.

مقایسه آلمان با مجارستان به دنبال گزارش ها درباره مخالفت برلین با اعمال دور تازه تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه مطرح شد.

دیپلمات های اتحادیه اروپا به پولیتیکو گفتند که بروکسل به تازگی درباره بسته جدید تحریم هایی علیه روسیه مذاکره کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از صادرات مجدد گاز طبیعی مایع از طریق پایانه های اروپایی منع می کنند اما برلین با این بسته مخالفت کرد.

شولتس در مصاحبه با شرکت رسانه ای آلمان «آکسل اشپرینگر» (Axel Springer) (شرکت مادر پولیتیکو) در حاشیه اجلاس گروه ۷ در ایتالیا، گفت که این بسته جدید «مسدود» نشده است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا درحال مذاکره درباره «جزییات» آن هستند.

صدر اعظم آلمان افزود: باید مطمئن شویم که اقتصاد کشور می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و در عین حال اطمینان یابیم که کالاهایی که در آمریکای جنوبی، در یک کشور آسیایی یا آفریقایی تحویل داده می شوند در نهایت به روسیه نمی رسند. این روند باید طوری انجام شود که امکان برخورد با آنها از سوی شرکت ها وجود داشته باشد.

این مقام آلمانی گفت: فکر می کنم که این اتفاق بزودی رخ دهد. این مساله عملی است.

شولتس همچنین با اشاره به عادت بوداپست برای رد بسته های قبلی تحریمی اتحادیه اروپا، به مقایسه مخالفت کشورش با مخالفت مجارستان واکنش نشان داد و گفت که کشورش «کار خود را می کند» و هدف آن «اطمینان از وجود راه حلی است که به نفع اقتصاد کشور است».

به گزارش ایرنا، تارنمای کی یف ایندیپندنت به تازگی گزارش داد که دخالت برلین در لحظه آخر مانع توافق اتحادیه اروپا برای تحریم جدید روسیه شده است.

این گزارش افزود: آلمان نگران آن است که گسترش تحریم ها به تولیداتی مانند مواد شیمیایی و تجهیزات فلزکاری که استفاده دوگانه ندارند، به کسب و کارهای کوچک در این کشور لطمه بزند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره