نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ: ممکن است بایدن نامزدی خود را از هریس پس بگیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ: ممکن است بایدن نامزدی خود را از هریس پس بگیرد

ایرنا/ نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا در پستی در شبکه اجتماعی متعلق به خود، امکان بازپس‌گیری نامزدی حزب دموکرات توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات متحده از «کاملا هریس» را مطرح کرد.

به گزارش نشریه نیوزویک، ترامپ دیروز سه‌شنبه در پستی با لفاظی‌های همیشگی، هریس، بایدن و دیگر چهره های دموکرات را هدف قرار داد و نوشت: «چقدر امکان دارد اگر جو بایدن پیر و خمیده به عنوان بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده، که امکان رئیس جمهور شدنش از سوی کاملا، باراک حسین اوباما، نانسی پلوسی دیوانه، آدام شیف حیله گر، چاک شومر گریان و دیگران در جناح چپ دیوانه ربوده شده، کنوانسیون ملی دموکرات ها را برهم زند و تلاش کند تا نامزدی خود را پس بگیرد و در یک مناظره دیگر مرا به چالش بکشد؟»

به نوشته این نشریه آمریکایی، بایدن که پس از عملکرد نامطلوبش در مناظره ۲۷ ژوئن (۷ تیر) مقابل ترامپ تحت فشار بسیار زیاد از سوی چهره‌های هم حزبی خود واقع شده بود، در نهایت بیش از دو هفته پیش اعلام کرد که از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ کناره‌گیری می‌کند و از کاملا هریس معاون خود برای جانشینی حمایت می‌کند.

این رئیس جمهور سابق سپس ادامه داد: بایدن احساس می‌کند که با سپردن ریاست‌جمهوری آمریکا، به عنوان یک کودتا، به کسانی که وی بیش از همه از آنها متنفر است، مرتکب یک اشتباه تاریخی غم‌انگیز شده است، و می‌خواهد وضعیت را همین حالا تغییر دهد.

پست ترامپ در حالی منتشر می‌شود که هریس دیروز (سه‌شنبه) از انتخاب تیم والز فرماندار مینه سوتا به عنوان یار انتخاباتی خود خبر داد.

ترامپ به این انتخاب هم واکنش نشان داد و نوشت: او رادیکال‌ترین گروه چپ در تاریخ آمریکاست. هرگز چنین چیزی وجود نداشته و دیگر هم نخواهد داشت.

کریگ آگرانوف تحلیلگر سیاسی پس از این اظهارات در گفت‌وگو با نیوزویک توضیح داد که پست‌های ترامپ نشان می‌دهد با نزدیک شدن به فصل انتخابات، لفاظی‌های سیاسی تشدید شده است.

آگرانوف در ادامه در مورد امکان بازپس گیری نامزدی حزب دموکرات از سوی بایدن اضافه کرد: هرچند مشخص نیست که رئیس جمهور بایدن در مورد نامزدی خود تجدید نظر کند یا خیر، اما مهم است که این اظهارات را به عنوان بخشی از یک راهبرد گسترده تر برای تقویت پایگاه های مربوطه به رسمیت بشناسیم.

این تحلیلگر در پاسخ به سوالی در خصوص اتهام زنی ترامپ به هریس و والز افزود: در مورد برچسب زدن به هریس-والز به عنوان «رادیکال ترین چپ های تاریخ آمریکا» باید بگویم این یک توصیف ذهنی است که هدف آن جلب توجه بخش های خاصی از رای دهندگان است. در نهایت، آمریکایی ها نه براساس برچسب‌های حزبی که بر اساس سیاست‌ها و عملکرد قضاوت خواهند کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره