نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

درخواست حماس از میانجی‌ها درباره مذاکرات آتش‌بس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست حماس از میانجی‌ها درباره مذاکرات آتش‌بس

ایسنا/ در سایه ناسازگاری اشغالگران در مذاکرات و ادامه کشتار در نوار غزه، جنبش حماس از میانجی‌ها درخواست کرد به جای وارد شدن به مذاکرات جدید، طرحی برای اجرای آنچه این جنبش در ۲ ژوئیه گذشته با آن موافقت کرد، ارائه دهند.

جنبش مقاومت اسلامی، حماس، از میانجیگران قطر و مصر خواست تا به جای شرکت در مذاکرات جدید، طرحی را برای اجرای آنچه این جنبش در دوم ژوئیه بر آن توافق کرده، ارائه دهند.

طبق گزارش المیادین، حماس در بیانیه‌ای توضیح داد که تقاضای این جنبش در سایه انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی است که جنبش حماس در جهت دستیابی به اهداف و منافع مردم، توقف خونریزی و نسل کشی علیه آنها نشان داده که راه را برای فرآیند تبادل اسرا، امداد رسانی به مردم و بازگشت آوارگان و بازسازی فراهم می‌کند اما دشمن اشغالگر با موضع مخالف خود و تداوم کشتارها علیه مردم فلسطین به آن پاسخ می‌دهد.

این جنبش تاکید کرد که با پیشنهاد میانجی‌گران در ۶ مه موافقت و از اعلامیه رئیس جمهور بایدن و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه استقبال کرد.

حماس گفت: ما و برادران میانجی در مصر و قطر از نیات و مواضع واقعی اشغالگران و نخست وزیر آن آگاه هستیم، اما جنبش به توافق اخیر مورخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۴ پاسخ مثبت داد.

این گروه مقاومت خاطرنشان کرد: اشغالگران این موافقت ما را با شروط جدیدی پاسخ دادند که در طول مذاکرات مطرح نبودند و در تأیید قصد و نیاتشان برای ادامه تجاوز و عدم دستیابی به توافق آتش‌بس به سمت تشدید تجاوزات خود به مردم ما و کشتارهای بیشتر رفتند تا اینکه به ترور رهبر جنبش یعنی شهید اسماعیل هنیه منتهی شد. 

حماس ادامه داد که حتی پس از اعلام بیانیه سه جانبه، اشغالگران در سحرگاه شنبه جنایت فجیعی را مرتکب شدند و قتل عام را علیه آوارگان در مدرسه «التابعین» در محله الدرج در شهر غزه انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر از آنها شد.

یک منبع در المیادین ۲ روز پیش تاکید کرد که حماس بیانیه سه جانبه قطری-مصری-آمریکایی را به عنوان «زمینه محکم» برای دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه نمی‌بیند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره