نماد آخرین خبر

اختصاص بسته امنیتی دیگری از سوی آمریکا به اوکراین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اختصاص بسته امنیتی دیگری از سوی آمریکا به اوکراین

ایسنا/ هماهنگ کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا گفت، واشنگتن به دنبال اختصاص یک بسته کمک نظامی دیگر به اوکراین در هفته‌های آتی است.

جان کربی هماهنگ کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا گفت: « من در حال حاضر هیچ اظهارنظری نمی‌توانم درباره این مورد بدهم اما خواهید دید که واشنگتن در هفته‌های آینده بسته‌های کمک امنیتی به اوکراین را ارائه خواهد کرد.»

پالیتیکو روز پنجشنبه به نقل از افراد مطلع گزارش داد که ایالات متحده آماده ارائه موشک‌های JASSM به اوکراین است، اگرچه هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

این پایگاه خبری نوشت، دولت بایدن برای ارسال موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین آماده است، اقدامی که به جنگنده‌های اف-۱۶ کی‌یف قدرت رزمی بیشتری می بخشد.

تمایل کاخ سفید برای ارائه موشک هوا به سطح JASSM به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که حمله زمینی کی‌یف در اعماق روسیه در دومین هفته خود قرار دارد.

به گفته یکی از مقامات واشنگتن، تصمیم نهایی درباره ارسال این موشک‌ها گرفته نشده است، اما بایدن اکنون در حال بررسی جزئیات پیچیده این مساله است. این مسائل شامل بررسی انتقال فناوری‌های حساس و اطمینان از این مساله است که آیا این جنگنده‌ها می‌توانند موشک ۲۴۰۰ پوندی را که حامل کلاهک ۱۰۰۰ پوندی است پرتاب کنند.

به نقل از خبرگزاری تاس، جان کربی همچنین گفت که در هفته‌های آتی این بسته‌های کمک نظامی به کی‌یف اختصاص می‌یابد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره