نماد آخرین خبر

وزیر خارجه فرانسه:از استقلال و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم

منبع
مهر
بروزرسانی
وزیر خارجه فرانسه:از استقلال و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کنیم

مهر/ وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر ۲ روزه خود به ارمنستان که از روز یکشنبه آغاز خواهد شد، از استقلال و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرمِن‌پرس، «استفان سژورنه» وزیر خارجه فرانسه پیش از عزیمت به ارمنستان در سخنانی از استقلال و حاکمیت ارضی این کشور حمایت کرد.

آرمن پرس شامگاه شنبه گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه در سخنانی با بیان اینکه پاریس از استقلال و حاکمیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کند، خواستار برقراری صلحی پایدار در این کشور شد.

استفان سژورنه پیشتر در پیامی عنوان کرده بود که «فرانسه به عنوان شریک تاریخی و دولت دوست در کنار ارمنستان خواهد بود و فرانسه حمایت خود را از استقلال، تمامیت ارضی ارمنستان اعلام می‌کند و اشتیاق ما برای صلح تزلزل‌ناپذیر است.

سژورنه در پیام خود پیشتر تاکید کرد که همکاری ما با ارمنستان استوار است و به دنبال تقویت آن هستیم. ما از توسعه زیرساخت‌های راهبردی ارمنستان با هدف پویایی این کشور حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه پاریس در زمینه دفاعی نیز با ایروان همکاری دارد، افزود: از رهگذر طرح همکاری فرانسه و ارمنستان ما از کسانی که به دنبال حمایت از این کشور هستند، حمایت خواهیم کرد.

پیشتر، «آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه فردا یکشنبه در دیداری ۲ روزه به ارمنستان سفر خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه با «آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی همچنین افزود که وزرای خارجه فرانسه و ارمنستان پس از این دیدار، بیانیه مشترکی منتشر خواهند کرد.





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar