نماد آخرین خبر

مقام عمانی: مسقط هرگز روابطش را با اسرائیل عادی‌ نخواهد کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مقام عمانی: مسقط هرگز روابطش را با اسرائیل عادی‌ نخواهد کرد

ایرنا/ معاون سیاسی وزیر خارجه عمان با اشاره به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابطش با تعدادی از کشورهای عربی، بر مخالفت مسقط با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا، «خلیفه بن علی بن عیسی الحارثی» معاون سیاسی وزیر خارجه عمان در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» درخصوص تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت که تلاش‌های واشنگتن برای تحقق اهدافش شکست خورد و حتی باعث بحرانی‌شدن مساله فلسطین شد.

وی با تأکید براینکه عمان قطعا قصد عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد، افزود: مساله مهم در حال حاضر عادی‌سازی یا عدم عادی‌سازی روابط نیست بلکه دستیابی به راه‌ حلی برای مساله فلسطین و اعطای حقوق فلسطینیان است و این هدفی است که جامعه جهانی و سازمان ملل باید برای تحقق آن تلاش کنند و با تحقق این هدف امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه برقرار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه عمان گفت: اسرائیل از عادی‌سازی روابط با تعدادی از کشورهای عربی برای سرکوب فلسطینیان، وقت‌کُشی و عدم اعطای حقوق فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین سوء استفاده کرده است.

این مقام عمانی همچنین افزود: اگرچه اختلافات نسبی در برخی رویکردها به مسائل منطقه‌ای وجود دارد چرا که هر کشور عربی منافع و اولویت‌های خاص خود را دارد اما درخصوص مساله فلسطین، مواضع و خواسته‌های کشورهای عربی درباره دستیابی فلسطینیان به حقوق خود، متحد و یکپارچه است.

الحارثی در ادامه بر همبستگی عمان با ملت فلسطین تأکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی عمل کنند.

وی درباره تحولات منطقه نیز، گفت: مسقط به گفت‌ وگوی مستمر با جامعه جهانی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره