نماد آخرین خبر

۵۰ هکتار از مراتع مهاباد با ایجاد آتش‌بُر ایمن شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۰ هکتار از مراتع مهاباد با ایجاد آتش‌بُر ایمن شد

ایرنا/ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۵۰ هکتار از مراتع و مناطق طبیعی این شهرستان با همکاری دوستداران منابع طبیعی و ایجاد آتش‌بُر ایمن شده است.

سید انور حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق در پارک جنگلی استاد هژار مهاباد اظهار کرد: این طرح برای افزایش ایمنی مراتع و ذخیره‌گاه‌های جنگلی از خطرات آتش‌سوزی آغاز شده و در سایر مناطق نیز تداوم خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این طرح با پاکسازی بوته گیاهان به صورت عمودی، از گسترش آتش‌سوزی احتمالی در مراتع جلوگیری می‌شود و در صورت بروز آتش نیز خاموش‌کردن آن به خاطر ایجاد شیارها آسان‌تر خواهد بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از دوستداران محیط زیست و علاقه‌مندان به منابع طبیعی این شهرستان خواست در طرح ایجاد آتش‌بُر در مراتع و مناطق جنگی با این اداره همکاری بیشتری داشته باشند.
حسینی افزود: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریقی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع دهند.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today