نماد آخرین خبر

افزایش ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر

ایرنا/ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در سه ماهه امسال با افزایش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۱۹ تن رسید.

محمد شکیبی نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر با افزایش ۳۷ درصدی به ۵۲۶ هزار و ۵۰۶ تن و میزان صادرات نفتی با افزایش ۴۶.۵ درصدی به ۸۶ هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.
وی افزود: در مدت سه ماهه میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر رشد ۵۴ درصدی پیدا کرده و در مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۰ تی.ای.یو در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماهه امسال شمار شناورهای ورودی بندر بوشهر با افزایش ۲۷ درصدی به ۴۷۸ فروند و شمار شناورهای خروجی با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۹ شناور رسید.
شکیبی نسب ادامه داد: آمار تردد مسافر در بندر بوشهر حدفاصل این بندر تا جزیره خارگ انجام شده طی مدت سه ماهه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسافر است.
وی یادآور شد: میزان درآمد بندر بوشهر در سه ماهه امسال رشد ۱۱۸ درصدی تجربه کرده که این مهم نویدبخش شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر است.
شکیبی نسب افزود: با هدف توسعه فعالیت‌های بندری در بوشهر اکنون پروژه های عمرانی مجتمع بندری نگین و بویژه جاده دسترسی با روند مطلوب و قابل قبولی در حال اجرا است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar