نماد آخرین خبر

پایان کار رسمی بلین با سامورایی‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایان کار رسمی بلین با سامورایی‌ها

ایسنا/سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال ژاپن ابراز امیدواری کرد شاگردانش بدون او نیز به روند پیشرفت‌شان ادامه دهند.
فیلیپ بلین به طور رسمی به همکاری‌اش با تیم ملی ژاپن پایان داد. این سرمربی فرانسوی ژاپن را به سطح اول والیبال دنیا رساند و انقلابی بزرگ در والیبال این کشور ایجاد کرد. او از سال ۲۰۱۷ با تیم ملی ژاپن شروع بع کار کرد برای چهار سال دستیار بود و از همان ابتدا دیدگاه جدیدی را به والیبال ژاپن وارد کرد. به لطف او بود که سامورایی‌ها شروع به بالابردن سطح بازی خود کردند و به تیمی قدرتمند تبدیل شدند. سرمربی فرانسوی سال ۲۰۲۱ وظیفه سرمربیگری را بر عهده گرفت و به همین دلیل توانست چشم‌اندازش را در تیم ملی ژاپن به طور کامل پیاده کند و نتیجه مطلوب را هم به همراه داشت. این تیم سال ۲۰۲۳ به مقام قهرمانی آسیا دست یافت و به بازی‌های المپیک پاریس راه یافت. با این حال بزرگ‌ترین موفقیتش کسب مدال نقره لیگ ملت‌ها بود.
فلیپ بلین در صحبت‌هایی درباره پایان همکاری‌اش با فدراسیون والیبال ژاپن گفت:‌ می‌خواهم از بازیکنانی تشکر کنم که امکان تجربه دو دوره المپیک را در توکیو و پاریس برای من فراهم کردند. سعی کردم انتظارات را چه از نظر توسعه و چه در جهت‌گیری برآورده کنم. از الان طرفدار تیم ملی ژاپن‌ام و فدراسیون و تیم باید به پیشرفت ادامه دهد و این مسیر را پیش ببرد.
او در بخش بعدی گفت: موفق به کسب مدال در بازی‌های المپیک نشدم و شخصا بسیار ناراحتم چون این تنها مدالی است که هرگز کسب نکرده‌ام. جدای از آن واقعا ناراحتم که نتوانستم به کادر فنی کمک بیشتری کنم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره