نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

گوگل اعضای جدید مدل‌ هوش مصنوعی خود را منتشر کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ گوگل کلود دو مدل هوش مصنوعی قدرتمند جمینای 1.5 پرو و فلش را به‌صورت عمومی در دسترس قرار داد. این مدل‌ها در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شده بودند اما حالا در دسترس تمام توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌اند. مدل جمینای 1.5 با 2 میلیون توکن قوی‌تر از GPT-4 Turbo و Claude 3 عمل می‌کند.

انتشار عمومی مدل‌های هوش مصنوعی جدید گوگل
مدل جمینای 1.5 پرو بهتر از مدل‌های قبلی گوگل می‌تواند وظایف پیچیده، مانند تجزیه‌وتحلیل متون، فیلم‌های سینمایی و فایل‌های صوتی طولانی را اجرا کند. هدف گوگل از عرضه این مدل ارائه ابزارهای کم‌هزینه‌تر به توسعه‌دهندگان است تا بتوانند کاربردهای خلاقانه و جدیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

جمینای 1.5 پرو با پشتیبانی از 2 میلیون توکن نسبت به رقبا عملکرد بسیار بهتری دارد؛ یعنی این مدل می‌تواند محتواهای بیشتری را پیش از تولید پاسخ پردازش کند و در نظر بگیرد؛ برای مثال، می‌توانید ویدیوی دوساعته باکیفیتی را به این مدل بدهید و بخواهید آن را به‌صورت فایلی یک‌تکه درک کند؛ بنابراین دیگر نیازی به تقسیم فایل‌های بزرگ به تکه‌های کوچک ندارید.


جمینای 1.5 فلش تأخیر پایین‌تر، قیمت کمتر و پنجره محتوایی دارد که برای استفاده در چت‌بات‌های خرده‌فروشی‌ها و پردازش مفید است. گوگل ادعا می‌کند این مدل اگر 10 هزار کاراکتر ورودی دریافت کند، به‌طور میانگین 40 درصد سریع‌تر از GPT-3.5 Turbo است.

علاوه‌براین، گوگل امروز مدل هوش مصنوعی Gemma 2 با 27 میلیارد پارامتر را منتشر کرده است. این شرکت مدعی است این مدل متن‌باز در زمینه خودش بهترین عملکرد را دارد، روی سخت‌افزارهای گوناگون با سرعتی شگفت‌آور اجرا و به‌راحتی با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تلفیق می‌شود. گوگل می‌گوید این مدل طراحی شده است تا با مدل‌های 2 برابر بزرگ‌تر از خودش رقابت کند.

مدل هوش مصنوعی جما 2 اکنون از طریق Google AI Studio در دسترس قرار گرفته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره