نماد آخرین خبر

مارک زاکربرگ درباره توسعه عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک صحبت کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در مصاحبه‌ای درمورد برنامه‌های این شرکت برای عینک واقعیت افزوده هولوگرافیک صحبت کرد. هدف نهایی زاکربرگ از توسعه این محصول دستگاهی است که می‌تواند کامل جایگزین گوشی‌ها شود و درعین‌حال تمام اطلاعات موردنیاز را در دسترس شما قرار می‌دهد.

زاکربرگ در صحبت‌های خود پیش‌بینی کرده درنهایت سه مدل اصلی از این عینک وجود خواهد داشت که ابزار استانداردی برای استفاده روزانه است. دسته اول که شامل عینک‌هایی با قابلیت‌های صوتی، دوربین و قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌شود، هم‌اکنون نیز موجود هستند. عینک 300 دلاری Ray-Ban Meta در این دسته قرار می‌گیرد.

نسل بعدی عینک‌های واقعیت افزوده
در مرحله بعد، به‌ عقیده زاکربرگ صفحه نمایش کوچک (HUD) به عینک‌ها اضافه خواهد شد. او توضیح داد که این مدل به کاربران اجازه می‌دهد نوتیفیکیشن‌های خود را ببینند، به پیام‌هایشان پاسخ دهند و با هوش مصنوعی در تعامل باشند.


هیجان‌انگیزترین دستگاهی که زاکربرگ به آن اشاره کرده است، عینک‌های واقعیت افزوده با نمای هولوگرافیک کامل هستند که به شما اجازه می‌دهند با دوستان خود از سراسر جهان به‌ گونه‌ای ارتباط برقرار کنید که انگار در یک اتاق هستید.

زاکربرگ همچنین در مصاحبه 40 دقیقه‌ای خود با کانال یوتوب Kallaway، نمونه‌ای از چت‌کردن با دوستان از طریق عینک‌های واقعیت افزوده آینده متا را نشان داد. طبق ادعای زاکربرگ، به کمک این فناوری کاربران می‌توانند با تمام دوستانشان کارتی‌بازی‌ بکنند.

همچنین برای کارهای گروهی و نقاشی‌کشیدن نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. درمجموع، امکانات بی‌حد‌و‌حصری برای عینک‌های دارای نمایشگر هولوگرافیک وجود دارد.

نکته‌ای که عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک متا را جذاب می‌کند، این است که تمام این امکانات را در عینکی سبک‌وزن عرضه می‌کند و طبق ادعای زاکربرگ می‌توان ساعت‌ها از آن‌ها استفاده کرد. همچنین این عینک‌ها درنهایت به قابلیت ردیابی چشم و دست مجهز خواهند شد. البته زاکربرگ می‌گوید نسخه‌های اولیه ممکن است فقط یک کنترلر داشته باشند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم