نماد آخرین خبر

رشد چشمگیر فروش آیفون در چین به‌لطف تخفیف‌های سنگین اپل

منبع
زوميت
بروزرسانی
رشد چشمگیر فروش آیفون در چین به‌لطف تخفیف‌های سنگین اپل

زومیت/ گزارش‌ها نشان از فروش چشمگیر آیفون در بازار چین دارد که یکی از دلایل آن، تخفیف‌های جذاب اپل در این کشور است.
 
براساس آمار مؤسسه تحقیقاتی وابسته به دولت چین، تعداد گوشی‌های هوشمند برندهای خارجی که به چین وارد شده‌اند نسبت‌ به سال گذشته تقریباً ۴۰ درصد افزایش یافته است. این روند، ادامه‌‌ی رشد قابل توجهی محسوب می‌شود که در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز مشاهده شده بود.

بر اساس محاسبات مؤسسه‌ی CAICT، تعداد گوشی‌های هوشمند برندهای خارجی که در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) وارد چین شده‌اند، به ۱٫۴۲۵ میلیون دستگاه افزایش یافته و از ۳٫۶۰۳ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۵٫۰۲۸ میلیون دستگاه رسیده است.

اگرچه در آمار CAICT به‌طور خاص به شرکت اپل اشاره نشده، با توجه به اینکه اپل برترین برند گوشی‌های هوشمند خارجی در بازار چین به‌شمار می‌رود، می‌توان نتیجه گرفت که افزایش قابل‌ توجه‌ محموله‌های گوشی‌ هوشمند برندهای خارجی، تا حد زیادی به‌دلیل عملکرد اپل بوده است.

افزایش فروش گوشی آیفون در چین پس‌ از آن صورت می‌گیرد که اپل در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) کمپین تخفیفی گسترده‌ای را در وب‌سایت رسمی خود در TMall چین به راه انداخت. در این کمپین، روی مدل‌های خاصی از آیفون تخفیف‌هایی تا سقف ۲٬۳۰۰ یوان (حدود ۳۱۶ دلار) ارائه شد.

جهش در فروش گوشی آیفون همچنین پس‌ از دوره‌ی عملکرد نه‌چندان قدرتمند این شرکت در اوایل سال جاری در بازار گوشی‌های هوشمند چین رخ داده است. در آن زمان، اپل به‌خصوص در بخش گوشی‌های هوشمند رده‌بالا با رقابت سنگین شرکت‌های داخلی چین ازجمله هواوی مواجه بود.

به‌نوشته‌ی رویترز، افزایش فروش آیفون در چین در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳)، روند روبه‌رشد فروش گوشی‌های اپل را که از دو ماه گذشته با جهشی ۵۲ درصدی آغاز شده بود، تداوم بخشید. این آمار، بهبود چشمگیر فروش آیفون را نسبت‌ به دو ماه اول سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد؛ زمانی‌ که غول کوپرتینویی افتی ۳۷ درصدی را در فروش خود تجربه کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره