نماد آخرین خبر

OpenAI سرانجام از موتور جستجوی هوش مصنوعی خود با نام SearchGPT رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ SearchGPT درحال‌حاضر به‌صورت یک «نمونه اولیه» ارائه شده و تنها برای 10 هزار کاربر به‌صورت آزمایشی قابل‌دسترس است.

تاکنون در گزارش‌های زیادی به احتمال معرفی یک موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی توسط OpenAI اشاره شده بود و حالا استارتاپ سازنده ChatGPT رسماً از محصول خود با نام SearchGPT رونمایی کرده است.

موتور جستجو SearchGPT در صفحه اصلی خود از کاربر سوال می‌کند «به‌دنبال چه چیزی هستید؟» اما به‌جای ارائه یک لیست ساده از لینک‌های مربوط به جستجو، سعی می‌کند تا پاسخ کاربران را به‌صورت سازماندهی‌شده ارائه کند. در مثالی که توسط OpenAI ارائه شده است، SearchGPT نتایج مربوط به جشنواره‌های موسیقی را خلاصه می‌کند و سپس توضیحات کوتاهی از رویدادها ارائه می‌کند.

پس از نمایش نتایج نیز می‌توانید سوالات بعدی خود را بپرسید یا از طریق نوارکناری لینک‌های مرتبط دیگر را بررسی کنید. همچنین قابلیتی با نام «جواب‌های بصری» وجود دارد، اما OpenAI در مورد نحوه عملکرد آن اطلاعاتی ارائه نکرده است.

SearchGPT درحال‌حاضر به‌صورت یک «نمونه اولیه» ارائه شده است. «کایلا وود»، سخنگوی OpenAI به The Verge می‌گوید که این سرویس توسط مدل‌های خانواده GPT-4 پشتیبانی می‌شود و در زمان راه‌اندازی تنها برای 10 هزار کاربر به‌صورت آزمایشی قابل‌دسترس است. همچنین به گفته وود، هدف OpenAI این است که در نهایت قابلیت‌های جستجوی خود را به ChatGPT اضافه کند.

رقابت OpenAI با گوگل با معرفی موتور جستجو SearchGPT

با معرفی این موتور جستجو، OpenAI رقابت مستقیم‌تری را با گوگل و البته استارتاپ Perplexity آغاز کرده است. بااین‌حال OpenAI می‌گوید که رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت می‌گوید که SearchGPT با همکاری شرکای خبری آن، که شامل سازمان‌هایی مانند صاحبان وال‌استریت‌ژورنال، آسوشیتدپرس و Vox Media می‌شود، توسعه یافته است.

در پست وبلاگ OpenAI درباره این موتور جستجو نوشته‌شده است:

«SearchGPT برای کمک به کاربران در ارتباط با ناشران با استناد و لینک‌دادن به آن‌ها در نتایج جستجو طراحی شده است. پاسخ‌ها دارای اسناد و لینک‌هایی با نام مشخص هستند تا کاربران بدانند اطلاعات از کجا آمده و می‌توانند خیلی سریع با لینک‌های منبع ارتباط برقرار کنند.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر