نماد آخرین خبر

توسعه‌دهندگان بازی «ورلد آو وارکرفت» بزرگ‌ترین اتحادیه اکتیویژن بلیزارد را تشکیل دادند

منبع
زوميت
بروزرسانی
توسعه‌دهندگان بازی «ورلد آو وارکرفت» بزرگ‌ترین اتحادیه اکتیویژن بلیزارد را تشکیل دادند

زومیت/ حدود ۵۰۰ نفر از توسعه‌دهندگان دپارتمان‌های مختلف بازی ورلد آو وارکرفت، اولین اتحادیه‌ی فراگیر را در استودیوی بازی‌سازی بلیزارد تشکیل دادند.
 
بیش‌از ۵۰۰ توسعه‌دهنده در شرکت سرگرمی بلیزارد که روی بازی ورلد آو وارکرفت (World of Warcraft) کار می‌کنند با کمک اتحادیه‌ی ارتباطات کارگران آمریکا (CWA)، اتحادیه‌ای با نام World of Warcraft GameMakers Guild تشکیل دادند. اعضای اتحادیه‌ از تمام بخش‌های بازی ازجمله طراحان، مهندسان، هنرمندان، تولیدکنندگان و غیره هستند. آن‌ها با هم بزرگ‌ترین اتحادیه‌ی فراگیر (اتحادیه‌ای که شامل چندین بخش و رشته مختلف می‌شود) مایکروسافت را تشکیل داده‌اند.

خبر تشکیل اتحادیه‌ی World of Warcraft GameMakers Guild کمتر از یک‌هفته پس‌از تشکیل اتحادیه‌ی استودیوی بازی‌سازی بتسدا منتشر شد که در آن زمان، بزرگ‌ترین اتحادیه‌ی فراگیر مایکروسافت به‌حساب می‌آمد.

دلینی سیمونز، سخنگوی مایکروسافت به وب‌سایت ورج گفت: «ما همچنان از حق کارمندان خود برای انتخاب نحوه‌ی نمایندگی در محل کار حمایت می‌کنیم و هنگام مذاکره برای توافق‌نامه‌‌های دسته‌جمعی، با حسن نیت با CWA همکاری خواهیم کرد.»

تشکیل اتحادیه‌هایی مثل World of Warcraft GameMakers Guild نشان‌دهنده‌ی تغییر عمده در استراتژی سازماندهی اتحادیه‌های بازی‌های ویدیویی است.


OfficeSnapshots

کاترین فرایزن، طراح مأموریت در تیم ورلد آو وارکرفت، درباره‌ی انگیزه‌ی تشکیل اتحادیه گفت که این اقدام از تمایل به حفظ یکی از ارزش‌های شرکت بلیزارد یعنی مهم‌بودن صدای همه، نشأت گرفته است. فرایزن گفت: «با صحبت‌کردن با کارمندان متوجه می‌شوید چقدر برای یکدیگر و کاری که برای بازی انجام می‌دهند ارزش قائل هستند. فکر می‌کنم تلاش برای تشکیل اتحادیه از همین‌جا نشأت می‌گیرد، یعنی تمایل برای ایستادن درکنار هم برای مبارزه و دستیابی به حقوق دسته‌جمعی.»

پل کاکس، طراح ارشد مأموریت و یکی از افراد باسابقه‌ی بلیزارد می‌گوید واکنش شرکت متبوعش به شکایت تبعیض ایالت کالیفرنیا، کارمندان را به اقدام واداشت. درواقع کارمندان بلیزارد با اعتصاب دست‌به‌کار شدند که این اقدام به آغاز تلاش‌های ایجاد اتحادیه در شرکت تبدیل شد.

World of Warcraft GameMakers Guild از بیش‌از ۵۰۰ عضو در دفاتر بلیزارد در کالیفرنیا و ماساچوست تشکیل شده است. طبق ادعای کاکس، با وجود بزرگ‌بودن این اتحادیه، توافق بی‌طرفی مایکروسافت به راه‌اندازی سازماندهی اتحادیه کمک کرده است. او گفت: «ما توانستیم به‌طور آشکار درباره‌ی آن صحبت کنیم و همه توانستند ببینند که هیچ اقدام تلافی‌جویانه‌ای درکار نیست.»

فرایزن با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای سازماندهی اتحادیه به‌طور علنی انجام شده اعلام کرد اینکار باعث ساده‌ترشدن ارتباط با افراد در بخش‌های مختلف شده است. او گفت: «ما در همه‌ی بخش‌ها حمایت زیادی داشتیم. فکر می‌کنم حمایت از اتحادیه در هر بخش از ۵۰ درصد هم بیشتر بوده است.»

اتحادیه‌های فراگیر مانند اتحادیه‌ی بلیزارد، به‌خصوص در صنعت بازی‌های ویدیویی نسبتاً نادر هستند، زیرا هر بخش نیازها و اهداف متفاوتی دارد. تاکنون اکثر تلاش‌های اتحادیه‌سازی در صنعت بازی‌های ویدیویی را کارکنان کنترل کیفیت هدایت می‌کردند؛ افرادی که معمولاً ازجمله کم‌درآمدترین کارمندان محسوب می‌شوند.


اولین اتحادیه در اکتیویژن بلیزارد و همچنین اولین اتحادیه در استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت از کارکنان کنترل کیفیت تشکیل شده بود. علاوه‌بر World of Warcraft GameMakers Guild، کارکنان کنترل کیفیت در دفتر تگزاس بلیزارد اتحادیه‌ی جدید دیگری تشکیل داده‌اند. اتحادیه‌ی Blizzard Quality Assurance United-CWA واحدی ۶۰ نفره شامل تسترهای کنترل کیفیت برای بازی‌هایی مانند دیابلو، هارت استون و سایر بازی‌های بلیزارد است.

فرایزن می‌گوید: «اینکه ما اتحادیه‌ی فراگیر هستیم واقعاً عالی است. همه در این مسیر با هم هستیم و این نشان می‌دهد که کنترل کیفیت هم بخشی از روند توسعه محسوب می‌شود. من به‌خصوص از ارسال این پیام به سایر افراد فعال در صنعت گیمینگ هیجان‌زده هستم. کارمندان کنترل کیفیت هر روز با ما کار می‌کنند. میزهای کارشان کنار میزهای ما قرار دارد؛ بنابراین، امیدوارم بتوانیم حمایت‌های بهتری برای همه اعضای تیم به‌دست آوریم.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر