نماد آخرین خبر

اعتصاب کارگران سامسونگ ناکام ماند؛ بازگشت 6500 نفر به محل کار

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اعتصاب کارگران سامسونگ ناکام ماند؛ بازگشت 6500 نفر به محل کار

دیجیاتو/ هزاران کارگر شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی که از ماه گذشته اعتصاب زده بودند، اکنون به سر کار خود برگشته‌اند.

اولین بار است که در تاریخ سامسونگ کارگران این شرکت اعتصابی با زمان نامحدود برگزار کردند که کمتر از یک ماه طول کشید. اما حالا این اعتصابات گسترده بدون دستیابی به امتیاز خاصی درنهایت به پایان رسید.

به‌ گزارش نیویورک تایمز، هزاران کارگر شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی که ماه گذشته اعتصاب نامحدودی را اعلام کرده بودند، تا دوشنبه سر کارشان بازگشتند. این اعتصاب اولین اقدام در قالب اتحادیه‌ در تاریخ چند دهه‌ای سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های کامپیوتری جهان، بود که با ناکامی در گرفتن امتیازات موردنظر از این غول فناوری به پایان رسید.

بازگشت کارکنان سامسونگ به محل کار پس از ناکامی اعتصاب‌های گسترده برای کسب امتیاز
تعداد کارکنان اعتصابی حدود 6500 نفر بود که فقط بخش کوچکی از اعضای اتحادیه و نیروی کار کل شرکت بودند. طبق اظهارات «لی هیون کوک»، معاون اتحادیه ملی کارکنان سامسونگ الکترونیکس، بیشتر این کارکنان تا دوشنبه به محل کار خود بازگشته‌‌اند.

ماه‌هاست اتحادیه و شرکت نتوانسته‌اند درمورد دستمزدها، پاداش‌ها و روزهای تعطیل کارکنان به توافق برسند. ماه ژوئن، اعضای اتحادیه برای هشدار، یک روز اعتصاب کردند و سپس در ژوئیه اعتصاب تا اطلاع ثانوی را آغاز کردند. در این مدت، سامسونگ تأکید داشت این اقدام کارگری فعالیت‌های شرکت را مختل نخواهد کرد و هفته گذشته نیز این موضع را تکرار کرد.

بااین‌حال فشار مالی ناشی از اعتصاب طولانی‌مدت و بدون حقوق، رهبران اتحادیه را مجبور به صدور دستور بازگشت به کار کرد. اتحادیه صندوق اعتصاب به ارزش حدود 80 میلیون وون (تقریباً 60‌ هزار دلار) دارد اما مشخص نکرده است که آیا از این وجوه استفاده کرده یا خیر.

«سون وو-موک»، رئیس اتحادیه، پنج‌شنبه به اعضا گفت: «25 روز از اعتصاب گذشته و هنوز هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده‌ایم. من به‌عنوان رهبر اتحادیه احساس مسئولیت می‌کنم که نتوانسته‌ام هیچ نتیجه‌ای برای اعضای اتحادیه که بدون حقوق در اعتصاب شرکت کرده‌اند، کسب کنم.»

این اتحادیه که بیش از 31 هزار عضو دارد، قصد دارد در ادامه اعتصاب‌های چریکی یا اعتصاب‌های ناگهانی برگزار کند اما تعداد این اعتصاب‌ها را اعلام نکرده است. سون اظهار کرد: «این شکست نیست، بلکه تغییر تاکتیک است.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر