نماد آخرین خبر

خطر در کمین کاربران آیفون؛ هوش مصنوعی اپل فریب ایمیل‌های فیشینگ را می‌خورد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
خطر در کمین کاربران آیفون؛ هوش مصنوعی اپل فریب ایمیل‌های فیشینگ را می‌خورد

دیجیاتو/ هوش مصنوعی اپل در نسخه بتا iOS 18.1، ایمیل‌های فیشینگ را به‌عنوان اولویت‌دار در اپلیکیشن Mail نشانه‌گذاری می‌کند.

هوش مصنوعی اپل در نسخه بتای iOS 18.1، ایمیل‌های فیشینگ را به‌عنوان پیام‌های اولویت‌دار در اپلیکیشن Mail نشانه‌گذاری می‌کند. این نقص می‌تواند کاربران آیفون را در معرض کلاهبرداری‌های جدی قرار دهد و اپل باید قبل از عرضه عمومی این مشکل را رفع کند.

براساس گزارش کاربران در ردیت، هوش مصنوعی اپل به‌جای حذف ایمیل‌های کلاهبرداری، آن‌ها را به‌عنوان اولویت‌دار نشانه‌گذاری می‌کند. این فیلتر هوش مصنوعی به‌نظر می‌رسد که آدرس فرستنده را نادیده گرفته و تنها با اسکن متن ایمیل‌ها، اولویت آن‌ها را تعیین می‌کند.

هوش مصنوعی اپل ایمیل‌های فیشینگ را به‌عنوان اولویت‌دار نشانه‌گذاری می‌کند
اپل باید این نقص جدی را قبل از عرضه عمومی iOS 18.1 رفع کند، زیرا ممکن است کاربران عادی بیشتری قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ شوند. هوش مصنوعی اپل که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 18 است، احتمالاً تا ماه اکتبر به‌صورت عمومی عرضه نخواهد شد، اما شرکت درحال‌حاضر به تست‌کنندگان نسخه بتا iOS 18.1 امکان دسترسی به نمونه‌ای از این فناوری را داده است. یکی از ویژگی‌های آن خلاصه‌سازی هوشمند ایمیل‌ها در اپلیکیشن Mail است که به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت از اهمیت ایمیل‌ها مطلع شوند.

بااین‌حال، این فناوری نمی‌تواند بین ایمیل‌های فیشینگ و ایمیل‌های معتبر تمایز قائل شود. براساس گزارش‌های متعدد کاربران ردیت، فیلتر هوش مصنوعی در اپلیکیشن Mail ایمیل‌های کلاهبرداری را دارای اولویت نشانه‌گذاری می‌کند. این قضیه نشان می‌دهد که این فناوری ایمیل‌ها را تنها براساس متن آن‌ها دسته‌بندی می‌کند و آدرس فرستنده و سایر نشانه‌های مرتبط را نادیده می‌گیرد.

مشکل فیشینگ همیشه در اپلیکیشن Mail اپل وجود داشته است، زیرا تشخیص خودکار ایمیل‌های ناخواسته همیشه به‌طور مؤثر عمل نمی‌کند. بااین‌حال، هوش مصنوعی اپل این مشکل را به‌طور قابل‌توجهی بدتر می‌کند، زیرا نه‌تنها ایمیل‌های فیشینگ را در صندوق ورودی باقی می‌گذارد، بلکه آن‌ها را به‌عنوان اولویت‌دار ارائه می‌کند. در نتیجه، کاربران عادی و ناآگاه ممکن است به سرعت فریب این پیام‌ها را بخورند و قربانی این کلاهبرداری‌ها شوند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر