نماد آخرین خبر

ارسال اولین محموله نظامی لتونی به اوکراین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ارسال اولین محموله نظامی لتونی به اوکراین

ایرنا/ وزارت دفاع لتونی اعلام کرد اولین محموله نظامی که شامل ۵۰۰ پهپاد بوده را به اوکراین ارسال کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "آندریس اسپرادز " وزیر دفاع لتونی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت کشورش اولین محموله نظامی که شامل بیش از ۵۰۰ پهپاد بوده را به سمت اوکراین ارسال کرد.

"ایویکا سیلینا" نخست وزیر لتونی پیشتر در ماه آوریل (فروردین ماه) اعلام کرده بود که این کشور در نظر دارد در آینده ای نزدیک اولین محموله پهپادی خود به ارزش یک میلیون یورو را به اوکراین ارسال کند.

مقامات روسی بارها هشدار دادند که کمک نظامی و ارسال تسلیحات جنگی به کی یف آتش درگیری را شعله ورتر می کند و نمی تواند هیچ تاثیری بر روند نهایی عملیات ویژه نظامی در اوکراین داشته باشد.

پیشتر نیز کارشناسان روسی هشدار دادند که پس از پایان این درگیری ها، اپراتورهای پهپادی اوکراین با تجاربی که در طی این عملیات نظامی به دست آورده اند، می توانند به خطری جدی برای امنیت جهانی تبدیل شوند و به گروه های تروریستی و جنایت کاران ملحق شوند.

ارسال کمک های نظامی به کی یف درحالی صورت می گیرد که اوکراین نزدیک به دو سال و نیم است که درگیر جنگ با روسیه است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره