نماد آخرین خبر

گوگل نسخه جدید هوش‌مصنوعی جمینای را منتشر کرد؛ همچنان رایگان اما سریع‌تر

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل نسخه جدید هوش‌مصنوعی جمینای را منتشر کرد؛ همچنان رایگان اما سریع‌تر

دیجیاتو/ چت‌بات جمینای نسخه ۱.۵ فلش اکنون می‌تواند با دقت بیشتری نسبت به گذشته به سوالات پاسخ دهد و به‌شکل رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

گوگل اقدام به ارائه ابزار مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی خود تحت عنوان جمینای در قالب طرح‌های رایگان و پولی کرده است. اکنون این شرکت برای عقب‌نماندن از رقبا، نسخه رایگان چت‌بات خود را ارتقا داده است و ادعا دارد که آپدیت جدید آن، سرعت بیشتر در کنار دقت بهتر را نسبت به گذشته به‌همراه دارد.

ویژگی‌های آپدیت چت‌بات جمینای نسخه ۱.۵ فلش
بسیاری از کاربران علاقه‌ای به پرداخت هزینه برای استفاده از ابزارهای مرتبط با هوش‌مصنوعی ندارند و شرکت‌های فعال در این زمینه هم سعی دارند با ارائه نسخه‌های رایگان از سرویس‌های خود، این طیف از افراد را جذب کنند. گوگل هم در همین راستا اقدام به انتشار نسخه 1.5 Flash برای چت‌بات جمینای کرده است که بدون در نظر گرفتن سطح کاربری، در اختیار تمامی افراد به‌صورت رایگان قرار خواهد داشت.


نسخه ۱.۵ فلش جمینای چند ماه قبل توسط گوگل معرفی شد و در واقع مدل سبک‌تر از چت‌بات این شرکت به‌شمار می‌رود که گزینه مناسبی برای کاربران عادی است. گوگل ادعا دارد که در به‌روزرسانی اخیر، سرعت ارائه پاسخ‌ها و کیفیت آنها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و کاربران طرح رایگان، تأخیر کمتری را تجربه خواهند کرد. همچنین برخی ویژگی‌های خاص مثل توانایی استدلال‌کردن و درک تصاویر هم شاهد بهبود در مقایسه با نسخه‌های قبلی بوده است.

آپدیت جدید جمینای نه‌تنها امکانات بهبود یافته‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ بلکه نیاز به قدرت پردازش کمتری دارد و در نتیجه، هزینه کمتری را هم برای گوگل در پی خواهد داشت. گوگل این نسخه از چت‌بات خود را به‌عنوان مدل بسیار بهینه‌تر و سبک‌تر از جمینای ۱.۵ پرو معرفی کرده است که می‌تواند ویژگی‌های کمابیش مشابه با طرح پولی را به‌شکل رایگان ارائه نماید. همچنین تعداد توکن قابل پردازش در هر درخواست هم افزایش یافته و اکنون به رقم ۳۲ هزار توکن رسیده است. مقدار گفته‌شده تقریباً برابر با ۲۴ هزار کلمه یا ۴۸ صفحه متن است.

افزایش تعداد توکن Context window تأثیرات مثبت متعددی دارد که به‌علت بیشتر شدن حجم داده‌های ورودی پیش از ارائه خروجی صورت‌می‌گیرد. هرچه این مقدار بیشتر باشد، چت‌بات می‌تواند فایل‌های حجیم‌تری را از کاربر دریافت نماید و احتمال فراموش کردن موضوع مورد بحث نیز توسط آن کاهش پیدا می‌کند. یکی از مدیران ارشد بخش هوش‌مصنوعی گوگل اعلام کرده است که جمینای به‌زودی خواهد توانست اقدام به تحلیل فایل‌های آپلود شده توسط کاربران کند و داده‌های موجود در آنها را در قالب نمودار به تصویر بکشد.

گوگل برای برای کاهش احتمال رخداد «توهم هوش‌مصنوعی» چاره‌ای اندیشیده است و اکنون لینک مربوط به منبع مورد استفاده برای برخی از پاسخ‌های خاص ارائه شده توسط جمینای را در کنار جواب قرار می‌دهد. کاربران نسخه انگلیسی جمینای در برخی مناطق خاص، آیکن ویژه‌ای را در کنار پاسخ‌ها مشاهده خواهند کرد و اگر دسترسی به جیمیل را هم فعال کرده باشند، گزینه ایمیل هم برای آنها در دسترس قرار خواهد گرفت. بسیاری از کاربران در ماه‌های اخیر نسبت به پاسخ‌های عجیب جمینای اعتراض داشتند که از جمله آنها می‌توان به پیشنهاد افزودن چسب به پیتزا توسط این چت‌بات اشاره کرد!

طبق اعلام گوگل، اپلیکیشن موبایل جمینای به‌زودی در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت و از زبان‌های جدیدی مثل فرانسوی و اسپانیایی هم پشتیبانی به عمل خواهد آورد. شایان‌ذکر است که نسخه تحت وب برای ۲۳۰ کشور جهان در قالب ۴۰ زبان مختلف، در دسترس قرار دارد. همچنین اکنون نوجوانان با استفاده از حساب‌های کاربری مدارس خود می‌توانند در تمامی کشورها از امکانات جمینای استفاده نمایند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر