نماد آخرین خبر

چرا گوگل نسبت تصویر پیکسل ۹ پرو فولد را تا این حد تغییر داده است؟

منبع
زوميت
بروزرسانی
چرا گوگل نسبت تصویر پیکسل ۹ پرو فولد را تا این حد تغییر داده است؟

زومیت/ گوگل در رویداد معرفی گوشی تاشدنی جدیدش یعنی پیکسل ۹ فولد، دلیل تغییر نسبت تصویر نمایشگرهای این محصول را اعلام کرد.
 
پیکسل فولد گوگل که سال گذشته معرفی شد، با طراحی کتابی‌شکل خود، انقلابی در دنیای گوشی‌های تاشدنی به‌راه انداخت. اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل در نسل جدید این گوشی، یعنی پیکسل ۹ پرو فولد، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

مهم‌ترین تغییر در پیکسل ۹ پرو فولد، نسبت تصویر نمایشگرهای این محصول است. اگرچه نسل قبلی این دستگاه از نمایشگر بیرونی کوتاه و عریض بهره می‌برد، مدل جدید از نمایشگرهایی با نسبت تصویر مشابه گوشی‌های هوشمند معمولی استفاده می‌کند. شاید در نگاه اول این تغییر ناامیدکننده به‌نظر برسد، اما دلایل محکمی پشت آن وجود دارد.

مشکل اصلی پیکسل فولد این بود که با وجود نمایشگر داخلی فوق‌العاده برای تماشای ویدیو و اجرای اپلیکیشن‌های تبلت‌محور، نمایشگر بیرونی آن برای استفاده‌ی روزمره چندان بهینه نبود. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای نمایشگرهای تاشدنی بهینه‌سازی نشده‌اند و در حالت افقی، بخش زیادی از فضای نمایشگر بلااستفاده باقی می‌ماند.

گوگل می‌گوید، دلیل اصلی تغییر نسبت تصویر نمایشگرهای پیکسل ۹ پرو فولد، بهبود تجربه‌ی کاربری با نرم‌افزار است. صفحه‌نمایش‌های بلندتر و نزدیک‌تر به حالت عمودی، با اکثر اپلیکیشن‌های اندرویدی سازگاری بهتری دارند. حتی درصورتی‌که از حداکثر فضای نمایشگر استفاده نشود، حداقل اپلیکیشن‌ها به‌درستی و بدون مشکل اجرا می‌شوند.

نمایشگر بیرونی پیکسل ۹ پرو فولد تقریباً مشابه با پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو طراحی شده است. این یعنی زمانی که گوشی درحالت تاشده باشد، کاملاً شبیه گوشی هوشمند معمولی به‌نظر می‌رسد و حس‌وحال خوشایندی را القا می‌کند.

بسیاری از طرفداران طراحی خاص و کتابی شکل پیکسل فولد، احتمالاً از تغییر نسبت نمایشگرهای پیکسل ۹ پرو فولد استقبال نخواهند کرد، اما رویکرد جدید گوگل در مجموع برای تجربه‌ی کاربری و استفاده‌ی روزمره، گام مثبتی به‌شمار می‌رود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره