نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

روسیه درباره بازداشت و اتهامات پاول دورف به فرانسه هشدار داد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
روسیه درباره بازداشت و اتهامات پاول دورف به فرانسه هشدار داد

دیجیاتو/ سخنگوی دولت روسیه از فرانسه خواست تا شواهدی در تأیید ادعاهای خود علیه پاول دورف ارائه دهد.

در پی دستگیری «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، روسیه امروز اعلام کرد اگر فرانسه مدرکی دال بر گناهکار بودن او ارائه نکند، این اقدام می‌تواند محدودسازی آزادی بیان و اقدامی برای ارعاب تلقی شود. هشدار داد و گفت پاول دورف شاید با انگیزه‌های سیاسی دستگیر شده باشد. البته پیشتر «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، گفته بود بازداشت دورف به‌هیچ‌وجه سیاسی نبوده است.

براساس گزارش CNBC، «دیمیتری پسکوف» (Dmitry Peskov)، سخنگوی دولت روسیه در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران از فرانسه خواست تا شواهدی در تأیید ادعاهای خود علیه پاول دورف ارائه دهد. پسکوف به خبرنگاران گفت: «اتهامات [فرانسه علیه دورف] در واقع بسیار جدی هستند؛ بنابراین به شواهدی همان‌قدر جدی نیاز دارند. در غیر این صورت، اقدام آن‌ها مستقیماً برای محدودکردن آزادی ارتباطات خواهد بود.»

هشدار روسیه به فرانسه درباره بازداشت پاول دورف
پاول دورف در روسیه متولد شده اما تابعیت فرانسه و امارات را نیز دارد. پسکوف می‌گوید روسیه هنوز او را شهروند می‌داند و این کشور آماده است با کمک‌های لازم از او حمایت کند؛ اگرچه پسکوف اذعان دارد که وضعیت پیچیده است.

به‌تازگی نیز دادستانی فرانسه در بیانیه‌ای درباره مدیرعامل تلگرام اعلام کرد بازداشت او تمدید شده است. در این بیانیه به‌ نظر می‌رسد هنوز رسماً علیه پاول دورف اتهامی صادر نشده است.

پیش‌ازاین، امارات متحده عربی نیز در بیانیه‌ای از مقامات فرانسوی خواستار دسترسی به پاول دورف شد. وزارت خارجه امارات گفته این کشور از نزدیک پرونده دورف را دنبال می‌کند و می‌خواهد کلیه خدمات کنسولی لازم فوراً در اختیار او قرار بگیرد.

دورف، 39 ساله، از برجسته‌ترین میلیاردرهای فناوری روسیه است. او تلگرام را سال 2013 تأسیس کرد و آن را به‌عنوان پلتفرمی بدون سانسور و خنثی تبلیغ کرد که در دسترس مردم از هر طبقه و دیدگاهی قرار دارد. روسیه در سال 2018 دسترسی به تلگرام را مسدود کرد و چندین بار این شرکت را به‌دلیل حذف‌نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرد. سال 2020، بار دیگر تلگرام در روسیه در دسترس قرار گرفت و این شک‌وگمان‌ها را ایجاد کرد که تلگرام ممکن است با دولت روسیه ارتباط داشته باشد؛ ادعایی که تلگرام آن را رد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم