برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نصب ویندوز 11 بر روی 60 هزار کامپیوترهای شخصی

منبع
بروزرسانی
نصب ویندوز 11 بر روی 60 هزار کامپیوترهای شخصی

مجله سخت افزار/ ويندوز 11 بر روي 1 درصد از مجموع کامپيوترهاي شخصي يا به عبارت ديگر بر روي 60 هزار دستگاه PC نصب شده و در حال استفاده است.

هنوز زمان عرضه نهايي و نسخه عمومي ويندوز 11 از سوي مايکروسافت مشخص نشده اما کاربراني در سراسر جهان هم اکنون در حال استفاده از سيستم عامل جديد مايکروسافت هستند.

ردموندي‌ها ويندوز جديد را در دسترس اعضاي اينسايدر قرار داده‌اند و حالا آمار منتشر شده از سوي AdDuplex بر اساس اطلاعات جمع شده از حدود 5 هزار نرم افزاري که از AdDuplex ورژن 2 يا بالاتر بهره مي‌برند، حاکي از اين است که ويندوز 11 بر روي 1 درصد از مجموع کامپيوترهاي شخصي يا به عبارت ديگر بر روي 60 هزار دستگاه PC نصب شده و در حال استفاده است. در حالي همچنان با اختلاف ويندوز 10 محبوب ترين نسخه سيستم عامل مايکروسافت است.

در گزارش قبلي AdDuplex خبري از مقدار سهم ويندوز 11 نبود اما مهم‌ترين نکته در گزارش جديد اين کمپاني، سهم 0.9 درصدي ويندوز جديد در بين کامپيوترهاي شخصي است. 0.2 درصد از دستگاه‌ها هنوز از نسخه اينسايدر ويندوز 10 استفاده مي‌کنند که احتمالا مربوط به نسخه 21H2 است. از آنجايي که دسترسي به اين نسخه بسيار محدود بوده، اين سهم بسيار ناچيز عادي به نظر مي‌رسد.

با توجه به سخت گيري‌هاي مايکروسافت در مورد پيش نيازهاي ويندوز 11، شايد انتظار چنين سهمي را از اين سيستم عامل نداشتيم اما از آنجايي که اين نسخه از ويندوز هنوز وارد کانال آزمايشي نشده، محدوديتي بابت پيش نيازهاي ويندوز 11 وجود ندارد و به همين علت کاربران نسبتا زيادي در طول مدت زمان کوتاه سيستم عامل خود را ارتقا داده‌اند.

گزارش AdDuplex در ماه آوريل وضعيت متفاوتي از سهام هر نسخه از ويندوز را نمايش ميداد. در آن گزارش ويندوز 10 نسخه 2004 بالاترين سهم را از ميان نسخه‌هاي مختلف داشت و ويندوز 10 نسخه 20H2 با فاصله کمي در رده دوم قرار گرفته بود. اما حالا 20H2 با سهم 36.3 درصدي، بيشترين سهم را در اختيار دارد و سهم نسخه 2004 از 40.6 درصد به 24.6 درصد کاهش يافته است. سهم نسخه‌هاي قديمي تر ويندوز 10 افت نسبتا مشابهي داشته‌اند.

اطلاعات منتشر شده از سوي AdDuplex نشان مي‌دهد سرعت نصب نسخه‌هاي جديد ويندوز توسط کاربران چقدر بالاست و با عرضه هر نسخه جديد، تعداد قابل توجهي از کاربران بلافاصله براي بروزرساني سيستم عامل اقدام کرده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره