برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با آیفون 12 قد افراد را اندازه بگیرید

منبع
فارنت
بروزرسانی

فارنت/ در سال‌هاي اخير گوشي‌هاي آيفون به قابليت‌هاي واقعيت افزوده بيشتري مجهز شده‌اند، گوشي‌هاي آيفون به برنامه Measure نيز مجهز شده بودند که به کاربران اجازه مي‌داد اندازه، محيط و مساحت اشکال و اجسام مختلف را اندازه‌گيري کنند البته اين ويژگي در موقعيت‌هايي که از نظر نور در شرايط مناسبي نبودند به خوبي و با دقت بالايي عمل نمي‌کرد اما حالا به لطف استفاده از حسگر ليدار (LiDAR) در سري آيفون 12 پرو، اين گوشي‌ها به راحتي مي‌توانند قد افراد را نيز اندازه بگيرند.

اين قابليت جديد و البته جذاب حالا به برنامه Measure اصافه شده و حالا کاربران گوشي‌هاي آيفون براي اندازه‌گيري قد افراد مي‌توانند وارد برنامه شده و دوربين را به سمت فرد مورد نظر بگيرند تا برنامه با استفاده از دوربين و حسگر LiDAR قد فرد را اندازه‌گيري کند. نکته جالب اين قابليت امکان اندازه‌گيري قد حتي در زمان نشستن فرد است که جذاب و البته کمي ترسناک به نظر مي‌رسد.

اگر فکر مي‌کنيد قابليت جديد گوشي‌هاي آيفون به اندازه کافي قدرتمند نيست بهتر است بدانيد اين ويژگي مي‌توانند مواردي مثل کلاه، مو و حتي کفش را نيز تشخيص داده و قد واقعي افراد را نشان دهد. همچنين امکان به اشتراک‌گذاري اين تصاوير به همراه اندازه‌گيري با ديگران نيز وجود دارد!

اين ويژگي فقط در گوشي‌هاي سري آيفون 12 پرو که به حسگر ليدار مجهز هستند وحود دارند. در حال حاضر فقط گوشي آيفون 12 پرو اين ويژگي را دارد و در ماه نوامبر و با عرضه نسخه پرو مکس آيفون 12 دو مدل از گوشي‌هاي عرضه شده اپل به اين ويژگي مجهز خواهند بود. آيپد پرو 2020 اپل نيز که به اين سنسور مجهز است در آينده به قابليت اندازه‌گيري قد مجهز خواهد شد.

عملکرد حسگر ليدار در گوشي‌هاي آيفون 12
اپل امسال حسگر LiDAR را نيز به آيفون 12 پرو و آيفون 12 پرو مکس اضافه کرده است. اين سنسور که پيش از اين در آي‌پد پرو به کار گرفته شده بود مي‌تواند براي تشخيص اشيا و اسکن اتاق استفاده شود. به اين ترتيب آيفون ۱۲ پرو و پرو مکس بهترين گوشي‌ها براي واقعيت افزوده خواهند بود.

اپل همچنين از اين سنسور براي بهبود فوکوس خودکار در نور کم چه در تصاوير و چه در ويدئوها استفاده مي‌کند. به اين ترتيب سرعت فوکوس در تاريکي تا شش برابر بهبود يافته است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره